Όσιος Εφραίμ ο Σύρος. Προσευχή (I).

Μπορείτε να διαβάσετε και τα υπόλοιπα κεφάλαια εδώ: Οσίου Εφραίμ του Σύρου. Έργα.


Προσευχή (I)

Θεέ δίκαιε και αινετέ, Θεέ προαιώνιε, άκουσε την ώρα αυτή έναν αμαρτωλό άνθρωπο. Άκουσε με, Θεέ, άκουσε με εκδηλώνοντας τη δύναμη σου, χωρίς να φέρνεις στη μνήμη σου, κατά την προσευχή μου αυτή, τις αδιάκοπες και συνεχείς παραβάσεις, που εγώ ο τιποτένιος κάνω. Άκουσε με, Κύριε, άκουσε με μέ τη φωτιά της προσευχής, όπως κάποτε άκουσες τον Προφήτη σου (πρβλ. Γ΄ Βασιλ. 18, 36-37).

Ναι, Θεέ των αγίων Δυνάμεων· ναι, Θεέ, δημιουργέ των ασωμάτων· ναι, Θεέ, που είπες· «Ζητάτε, και θα λάβετε» (Ματθ. 7, 7). Μην αποστραφείς εμένα που έχω τα χείλη μου ακάθαρτα και είμαι βυθισμένος στις αμαρτίες. Άκουσε με εσύ που υποσχέθηκες να ακούς εκείνους που σε επικαλούνται αληθινά, και κατεύθυνε τα βήματα των δούλων σου και τα πόδια τους στο δρόμο της ειρήνης. Δείξε συμπάθεια στους άκακους δούλους σου, που είναι σε ξένη χώρα, εσύ που είπες· «Να είστε αθώοι, όπως τα περιστέρια» (Ματθ. 10, 16).

Κραύγασα σ’ εσένα, Θεέ, με όλη την καρδιά μου. Θεέ, άκουσε με· εσύ που είσαι η ελπίδα όλων των περάτων της γης (πρβλ. Ψαλ. 64, 6) και αυτών που είναι μακριά σε ξένη χώρα. Διώξε όλα τα ακάθαρτα πνεύματα μακριά από τους δούλους σου. Άρπαξε στα χέρια σου το όπλο και την ασπίδα, και σήκω επάνω για να τους βοηθήσεις. Σύρε τη μάχαιρα και πρόβαλε την απέναντι σ’ εκείνους που τους καταδιώκουν.

Πες, Κύριε, Κύριε, πες στην ψυχή τους· «Εγώ είμαι σωτηρία σου» (Ψαλ. 34, 2-3). Ας απομακρυνθεί από τη διάνοια τους το πνεύμα της δειλίας, το πνεύμα της ακηδίας, το πνεύμα της υπερηφάνειας και κάθε κακίας, και ας σβήσει εντελώς κάθε φλογερή δοκιμασία προξενούμενη από διαβολική ενέργεια.

Ας φωτισθεί το σώμα και η ψυχή και το πνεύμα τους με το φως της γνώσης σου, ώστε να φθάσουν στην ενότητα της πίστης και της αληθινής γνώσης της αγίας και προσκυνητής Τριάδας, να φθάσουν σε τέλειο άνδρα, σε μέτρο τελειότητας (πρβλ. Εφεσ. 4, 13), και να δοξάσουν στους απέραντους αιώνες, μαζί με τους Αγγέλους και με όλους αυτούς που ευαρέστησαν τον Θεό από την αρχή του κόσμου, το πάντιμο και φυλακτήριο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν.


Εὐχή

Ὁ Θεὸς ὁ δίκαιος καὶ αἰνετός, ὁ Θεὸς ὁ προαιώνιος, εἰσάκουσον ἁμαρτωλοῦ ἀνδρὸς τῇ ὥρᾳ ταύτῃ. Ἐπάκουσόν μου, ὁ Θεός, ἐπάκουσόν μου ἐν ἰσχύϊ, μὴ μνημονεύων ἐν ταύτῃ μου τῇ προσευχῇ τῶν ἀεὶ καὶ εἰσαεὶ παρακοῶν τῆς ἐμῆς ἐξουδενώσεως. Ἐπάκουσόν μου, Κύριε, ἐπάκουσόν μου ἐν πυρὶ προσευχῆς, ὡς ποτε τοῦ σοῦ Προφήτου. Ναί, ὁ Θεὸς τῶν ἁγίων Δυνάμεων· ναί, ὁ τῶν ἀσωμάτων ποιητής· ναί, ὁ εἰπών, αἰτεῖτε, καὶ λήψεσθε. Μὴ βδελύξῃ με τὸν ἀκάθαρτα τὰ χείλη περιβεβλημένον καὶ ἐν ἁμαρτίαις συγκεχωσμένον. Ἐπάκουσόν μου ὁ ἐπαγγειλάμενος ὑπακούειν τῶν ἐν ἀληθείᾳ ἐπικαλουμένων σε, καὶ κατεύθυνον τὰ διαβήματα τῶν δούλων σου καὶ τοὺς πόδας αὐτῶν εἰς ὁδὸν εἰρήνης. Συμπάθησον ἀκάκοις παισὶν ἐπὶ ξένης οὖσιν, ὁ εἰπών· γίνεσθε ἀκέραιοι ὡς αἱ περιστεραί. Ἐκέκραξα σοι ἐν ὅλῃ καρδίᾳ μου, ὁ Θεός. Ὁ Θεός, ἐπάκουσόν μου· ἡ ἐλπὶς πάντων τῶν περάτων τῆς γῆς καὶ τῶν ἐπὶ ξένης μακράν.

Ἐπιτίμησον πᾶσι τοῖς ἀκαθάρτοις πνεύμασιν ἀπὸ προσώπου τῶν παίδων σου. Ἐπιλαβοῦ ὅπλου καὶ θυρεοῦ, καὶ ἀνάστηθι εἰς τὴν βοήθειαν αὐτῶν. Ἔκχεον ῥομφαίαν καὶ σύγκλεισον ἐξεναντίας τῶν καταδιωκόντων αὐτούς. Εἰπέ, εἰπέ, ὦ Κύριε, Κύριε, τῇ ψυχῇ αὐτῶν· σωτηρία σου εἰμί ἐγώ. Ὑπαναχωρησάτω ἀπὸ τῆς διανοίας αὐτῶν πνεῦμα δειλίας, πνεῦμα ἀκηδίας, πνεῦμα ὑπερηφανίας καὶ πάσης κακίας, καὶ κατασβεσθήτω αὐτῶν πᾶσα πύρωσις ἐκ διαβολικῆς ἐνεργείας συνισταμένη. Φωτισθήτω αὐτῶν τὸ σῶμα καὶ ἡ ψυχὴ καὶ τὸ πνεῦμα τῷ φωτὶ τῆς γνώσεώς σου, ἵνα καταντήσαντες εἰς τὴν ἑνότητα τῆς πίστεως καὶ τῆς ἐπιγνώσεως τῆς ἁγίας καὶ προσκυνητῆς Τριάδος, εἰς ἄνδρα τέλειον, εἰς μέτρον ἡλικίας, δοξάσωσιν εἰς αἰῶνα αἰῶνος σὺν Ἀγγέλοις καὶ πᾶσι τοῖς ἀπ’ αἰῶνος εὐαρεστήσασι τῷ Θεῷ τὸ πάντιμον καὶ φυλακτήριον ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀμήν.


Οσίου Εφραίμ του Σύρου. Έργα. τ. ΣΤ΄.
μετ. Κωνσταντίνου Γ. Φραντζολά.
εκδ. Το Περιβόλι της Παναγίας, εκδ. Α΄ 1995.


Σχολιάστε

Σχολιάστε